Weich, A., Deny, P., Priedigkeit, M., & Troeger, J. (2021). Adaptive Lernsysteme zwischen Optimierung und Kritik: Eine Analyse der Medienkonstellationen bettermarks aus informatischer und medienwissenschaftlicher Perspektive.
Macgilchrist, F. (2021). Theories of Postdigital Heterogeneity: Implications for Research on Education and Datafication.
Dabisch, V., Hartong, S., & Nikolai, R. (2021). Herausforderungen der international vergleichenden Betrachtung von Dateninfrastrukturen in der Schulsteuerung: Ein Diskussionsbeitrag.
Macgilchrist, F., Hartong, S., & Jornitz, S. (2022, i.E.). Algorithmische Datafizierung und Schule: Kritische Ansätze in einem wachsenden Forschungsfeld.
Hartong, S., & Breiter, A. (2020). Between fairness optimization and ‘inequalities of dataveillance’: The emergence and transformation of social indices in German school monitoring and management.
Jornitz, S., & Engel, L. C. (2021). The Management and Use of Data in Education and Education Policy: Introductory Remarks.
Jornitz, S., & Macgilchrist, F. (2021). Datafizierte Sichtbarkeiten: Vom Panopticon zum Panspectron in der schulischen Praxis.
Hartong, S., & Nikolai, R. (Hrsg.). (2021). Warum es unabdingbar ist, Dateninfrastrukturen in der Bildungssteuerung stärker kritisch in den Blick zu nehmen.
Jarke, J., & Breiter, A. (2021). Die Schule als digitale Bewertungsfiguration?: Zur Soziomaterialität von Algorithmen und Daten.
Hartong, S., Breiter, A., Jarke, J., & Förschler, A. (2020). Digitalisierung von Schule, Schulverwaltung und Schulaufsicht.
Zakharova, I. (2021). Data inquiry: Methodological considerations on datafication in social research.
Jarke, J., & Macgilchrist, F. (2021). Dashboard stories: How narratives told by predictive analytics reconfigure roles, risk and sociality in education.
Jornitz, S., & Klinge, D. (2022, i.E.). “Bildung” as a forgotten aspect of algorithmic technologies.
Hartong, S., Förschler, A., & Dabisch, V. (2021). Data infrastructures and the (ambivalent) effects of rising data interoperability: Insights from Germany.
Heuer, H., Jarke, J., & Breiter, A. (2021). Machine learning in tutorials – Universal applicability, underinformed application, and other misconceptions.
Zakharova, I., Jarke, J., & Breiter, A. (2022, i.E.). Affinity spaces as an analytical lens for attending to temporality in critical data studies: The case of Covid-19-related, educational Twitter communication.
Zakharova, I., & Jarke, J. (2022). Educational technologies as matters of care.